Bangkok - Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Bangkok - Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Bangkok - Yangon

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

05 April 2011 | Myanmar, Rangoon

Lang uit geslapen en het ontbijt overgeslagen, gezien deze de vorige dag niet echt bevallen was.

Na enkele kopjes koffie en thee en enkele sigaretten op ons balkon zijn we om 11:30 gaan uitchecken. Aangekomen bij de lift bleek er groot onderhoud te zijn. Gelukkig was er iemand op onze etage die ons kon helpen om toch nog een lift te krijgen, gezien we niet 21 etages met onze koffers wilden zeulen. 11:45 kwamen we uiteindelijk beneden aan en konden we uitchecken. De bellboy was zo vriendelijk om voor ons op straat een taxi aan te roepen die ons naar het vliegveld bracht.

Rond 12:30 arriveerden we op de internationale luchthaven van Bangkok, de chauffeur had er zin in, ook al was hij de jongste niet meer hij reed ruim 120 km per uur waar je maar 80 mocht rijden. Inchecken ging vrij vlot, we waren gelijk aan de beurt en hadden om 13:00 uur een ontbijt bij de Burgerking.
We hebben ons 2 uur op de luchthaven moeten vermaken met shoppen, roken en ijsjes eten.

Gelukkig hadden we geen vertraging en gingen we om 15:00 uur de lucht in. De vlucht hadden we met Bangkokair en dit was de zoveelste keer dat we hiermee vlogen, de bediening en lunch die we kregen was weer super!
Na 1 uur en 20 minuten vliegen, landden we om 15:50 op Yangon airport, de lokale tijd is hier 30 minuten vroeger dan in Thailand. Ondanks dat onze visa al geregeld zou zijn mochten we alsnog 2 a4tjes per persoon invullen ( terwijl de ingevulde documenten daaronder al aanwezig waren) en mochten we nog even 30 dollar per persoon voor de visa áfrekenen ondanks dat deze al vooruit was betaald. Na 30 minuten administratief geneuzel konden we eindelijk door de paspoort controle. Het was wel opmerkelijk hoe vriendelijk, aardig en behulpzaam de mensen op de luchthaven in Myanmar waren.

Na kennismaking met onze lokale gids waren we een uur later bij ons hotel. Hier begon een kinderspel niet met knikkers maar met de dollars, briefjes die een keer gevouwen waren of wat kreukels hadden die waren minder waard, feest 1000 dollars bij ons waar we geen ^%#^%}%*#~$ aan hadden. Ook een 50 dollar biljet wat er niet als nieuw uitzag kan je niet als borg gebruiken. Snel 500 ongekreukte dollar omgewisseld in Kyat, je weet maar nooit wat er gebeurd dus snel omwisselen die meuk!

We zitten in het Chatrium Hotel in Yangon, moet zeggen hotel is super, de kamer die we hebben gekregen, met uitzicht op het meer, is echt geweldig! 's avonds in het hotel gegeten, was een beperkte keuze maar kwalitatief zeer goed. Van het restaurant kregen we toetjes aangeboden, Custard pudding en een klein stukje chocolade taart.