Bagan - Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Bagan - Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Bagan - Yangon

Door: Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

19 April 2011 | Myanmar, Rangoon

Vandaag hadden we alleen een vlucht naar Yangon op het programma, die pas om 16:55 uur ging.

Na het ontbijt zijn we terug gegaan naar de hotelkamer. Het zwembad bleek in onderhoud te zijn. Gelukkig had het hotel gisteren doorgegeven dat we laat mochten uitchecken, dus op de kamer wat verslagen gemaakt, gelezen en tv gekeken.

15:15 Uur zijn we gaan uitchecken. Na een spelletje kwartet met dollars (receptie zocht de  mooiste dollars uit een stapeltje 20 dollar biljetten die iets verkreukt waren), hadden we de rekening in het hotel betaald.

Na een kwartiertje rijden kwamen we aan op een redelijk verlaten vliegveld. Niet zo gek, er ging maar een vliegtuig en die was nog niet eens geland. De gids ging onze boardingpassen halen en zorgde voor het inchecken van onze bagage. Ook hier kregen we weer een boardingpas zonder naam en zonder stoelnummer.

Nadat het vliegtuig van Airbagan geland was en de passagiers met hun bagage eruit waren, kon er direct geboard worden. Dit ging echt heel erg snel, er waren niet zoveel mensen in het vliegtuig, het vliegtuig stond 20 meter van de ingang . Kennelijk was iedereen die een ticket had geboekt in het vliegtuig, want we vertrokken ruim een kwartier eerder dan gepland. Een nog niet eens half vol vliegtuig vloog binnen een uur naar Yangon.

Aangekomen op het vliegtuig werd onze bagage door een vliegveld medewerker uit het vliegtuig gehaald middels door ons afgegeven bagagelabels.

Onze gids (Ma'lay) uit Yangon had, bij ons vertrek uit Yangon, gezegd dat ze zou proberen ons op te halen als we terug zouden komen in Yangon. En jawel Ma'lay stond ons inderdaad op te wachten in de aankomsthal. In Bagan hadden we het idee, als Ma'lay er zou zijn, haar en de chauffeur mee uit eten te nemen. Dus vroegen we haar direct of ze plannen had voor de avond. Dat had ze niet en ging graag mee uit eten.

Onderweg naar het hotel kwam Ma'lay nog een belofte na. Ze zou namelijk voor een souvenir gaan kijken uit haar geboorteplaats. Ze had voor Mahena een mooie jade armband meegenomen.

Na een kleine 45 minuten rijden kwamen we aan in het Chatrium hotel voor onze 4e en laatste nacht in Yangon en ook in Myanmar. Na een vlotte check-in, hebben we ons even opgefrist en zijn direct teruggegaan naar de lobby. Daar troffen we Ma'lay aan. Met de auto reden we naar het restaurant: een groot drijvend gevaarte op een meer, met veel houtsnijwerk en ornamenten, personeel droeg traditionele klederdracht.

Het was een buffet met allerlei Aziatische gerechten en zo nu en dan een optreden van Birmeze dansen en poppenspelen. We hebben lekker gegeten en was een  gezellige avond geworden.