Sightseeing in Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Sightseeing in Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Sightseeing in Guilin

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

22 April 2010 | China, Guilin

Sightseeing in Guilin

Omdat het ook voor de gids en chauffeur gisteren ongewild een late avond was geworden, begon ons programma om half 11.

Allereerst gingen we naar de Rietenfluitgrot, iets van 6 km buiten Guilin. De grot dankt zijn naam aan het riet dat voor de grot groeide waar de boeren riet fluitjes maakte.

Een ontzettend mooi grot met prachtige en grote formaties stalagmieten en stalactieten, die m.b.v. (gekleurd) licht een indrukwekkend effect krijgen. In de grot was het aardig nat (het heeft namelijk de afgelopen dagen flink geregend), dus was het oppassen met lopen.

Hierna vertrokken we naar een park om de Olifantenslurfheuvel te bekijken. Dit is een kalksteenformatie die (als je je fantasie erg goed gebruikt) op een olifant lijkt die water aan het drinken is. Het is ook het punt waar twee rivieren samenkomen: de Li en Yang rivier. Vanaf het punt waar we waren had je een mooi uitzicht op ook andere karstgebergte die om Guilin staan.

Voordat we gingen lunchen, bezochten we de nog de Fubo heuvel. Hier schijnt in de vroege ochtend mensen uit Guilin te ontspannen en te zwemmen in de rivier. Echter waren we laat begonnen vandaag en hebben we hier niets van meegemaakt.

Na de lunch werden we weer bij het hotel afgezet. In de kamer nog wat gelezen en relax op bed gehangen.

Eind van de middag zijn we op stap gegaan naar de grote winkelstraat van Guilin. Guilin is voor Chinese begrippen een “kleine” stad met 600.000 inwoners en heeft daarom maar 1, maar wel een grote en lange, hoofdstraat met winkels en shoppingmalls. We zijn een paar kleine straatjes doorgelopen voornamelijk waren hier heel veel restaurantjes. Morgen zullen we wellicht één ervan gaan uitproberen....

In de straat wat rondgelopen en omdat we na al dat Chinees eten weer wat anders wilden, zijn we de Mac ingelopen.

Op de terugweg naar het hotel zijn we nog een kleine supermarkt ingelopen en hebben we een kleine boodschap gehaald.

Terug gekomen in het hotel hebben we onze “achterstand” in reisverslagen geprobeerd in te halen.