Van Xian naar Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Van Xian naar Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Van Xian naar Chengdu

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

20 April 2010 | China, Chengdu

Van Xian naar Chengdu

Kwart over acht hebben we Xian achter ons gelaten en vlogen we in 1 uur naar Chengdu met een vlucht van China Southern. Op het vliegveld werden we opgewacht door onze nieuwe chauffeur en gids Alice.

Vanuit het vliegveld vertrokken we eerst naar een restaurant voor onze lunch (inclusief in de reis), deze smaakte erg lekker: kip met pinda's, piri piri pepers, lenteuitjes, knoflook en gember, een soort van koeloe yuk alleen dan in reepjes en een soort van waterplant (leek erg op spinazie) met knoflook.

Na de lunch reden we door naar het hotel. Na het inchecken hebben we even lekker op bed gelegen en wat tv gekeken.

Eind van de middag hebben we wat rondgelopen in de straat bij het hotel. Het hotel staat precies in het blok waar echt alleen maar zaken staan die mobieltjes verkopen. Dus wij lopen een van die zaken binnen en bij de ingang direct een aantal verkopers die je mee willen nemen en maar Nokia Nokia Nokia roepen. Eentje die aan je vraagt kan je Chinees spreken?! Afijn Nico werd niet echt vrolijk van deze verkoopmethode en liet maar zijn Iphone zien. Daar werden ze stil dan wel boos van en het gestalk hield snel op en wij vonden gelukkig snel daarna de uitgang.

Na een blokje om gelopen te hebben, hebben we in een kleine supermarkt wat te drinken en wat te knagen gehaald en zijn teruggegaan naar het hotel.

De indruk die we van Chengdu hebben: het komt iets rustiger over en iets minder grijze betonnen kolossen aan gebouwen.

Aan het begin van de avond waagden we ons naar het restaurant van het hotel (buiten hadden we zo snel geen interessante eetgelegenheid gezien). Restaurant was druk bezet met allemaal luidruchtige Chinezen. Na de menukaart drie keer te hebben bekeken, keken wij elkaar aan en hadden dezelfde conclusie: dit wordt hem niet. De menukaart bood de meest rare gerechten aan met absurd hoge prijzen. De bijbehorende plaatsjes nodigden ons ook niet uit: zoetwaterschilpadden, slang, slangenballen, vogelnestjes, varkenspoten enz. Dus hebben we de menukaarten netjes teruggegeven en aangegeven dat we vertrokken.

Wij naar de lobby om te vragen waar je in de buurt een restaurant had met internationale kaart. We werden verwezen naar het restaurant waar we vandaan kwamen. Op een gegeven moment, persoon 3, kreeg een idee en zei voorzichtig American Food?? Nou dat was lastig, er werd iets in Chinees schrift op een papiertje geschreven en dat moesten we maar aan de taxi chauffeur laten zien. Wij hadden geen zin om met een taxi waar dan ook naar toe te gaan en daarna maar hopen dat je een taxi ooit terug krijgt.

Dus wij, op goed geluk, een straat in gelopen op zoek naar iets. Uiteindelijk een zaakje gevonden, alleen alles in het Chinees geschreven...arghhhh Al kijkend naar de foto's van de gerechten, komt er een jongen aangelopen en nodigt ons uit om binnen te komen. Mahena vraagt: staat er ook iets in het Engels? En jawel een 8-tal gerechten waren vertaald! Halleluja!

Wij naar binnen en de jongen probeerde het zo goed mogelijk uit te leggen. Ok Nico nam iets van varkensvlees (of was het toch beef?) en Mahena nam kip. Beide gerechten werden geserveerd met rijst en groente. Ja en of we nog wat wilden drinken. Ja water. Nou dat was nog niet zo makkelijk te bestellen. Mahena liep naar achteren in de zaak en probeerde water uit te beelden. Ze kwamen met veel: soep, bier, heet water. Gelukkig bracht de zaktolk op de Iphone de oplossing...of toch niet: we kregen warm water. Uiteindelijk hebben we maar cola besteld dat is volgens ons toch wel het enige internationale woord wat een ieder begrijpt.

Het eten was goed te doen en voor 2 Eurie p.p gegeten en gedronken. En een leuke ervaring rijker. Zowel de jongen als de anderen van die zaak waren echt allervriendelijkst en deden zo hun best.