Een dagje zwembad in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Een dagje zwembad in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Een dagje zwembad in Bangkok

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

12 April 2010 | Thailand, Bangkok

Een dagje zwembad in Bangkok

Rond de klok van half 8 werden we wakker om vervolgens na wat BBC gekeken te hebben weer in slaap te vallen. Kwart over negen schrokken we wakker en “sprongen” we uit bed om ons snel aan te kleden voor het ontbijt. Die was namelijk tot 10.00 uur.

Na het ontbijt even buiten een sigaretje staan roken, waar we begroet werden door wat taxi- en tuk-tuk chauffeurs. Allemaal, maar al te graag, bereid om ons ergens naar toe te brengen op het centrum na dan. Om ons heen zien we dat de “red shirts” overl aanwezig zijn. Auto, kraampjes & tuk-tuks een rode vlag of een stukje stof ter herkenning. Maar goed we waren niet van plan iets te gaan ondernemen, dus terug gegaan naar de hotelkamer om te douchen.

Tegen 12.00 uur eerst naar het reisbureau in het hotel gegaan om ons transfergeld vergoed te krijgen. Voorgesteld, omdat we vanavond toch weer naar het vliegveld moeten, dat ze deze transfer konden regelen in plaats van het geld te geven. Na dir geregeld te hebben zijn we daarna naar het zwembad gegaan.

Na een middag lekker in en aan het zwembad te hebben gehangen, zijn we terug gegaan naar de kamer. Daar wat geinternet, BBC gekeken en de koffers gereed gemaakt.

Rond 19:00 naar het Thaise restaurant van het hotel gegaan om daar te genieten van wat Thaise maaltijden.

22:00 Uur waren we uitgecheckt en zaten we in de auto richting vliegveld. Onderweg, op de tolweg, viel het ons op dat aan beide kanten bij afritten militairen stonden opgesteld...apart. Op een gegeven moment rijdt een politie pick-up met zwaailichten met sirene naast ons te seinendat de chauffeur harder moest rijden! Achter ons bleek er geen verkeer meer te zijn. Nou dat maak je niet vaak mee dat je harder moet. Nou hard gingen we en bij de eerste afslag er af te moeten en daar te moeten wachten. Het bleek een escorte te zijn met vier a vijf motoren voorop gevolgd door 4 auto's en nog wat volgspul, maarja van wie? Abhasit? Koning Bhumibol? Geen idee daar reed het allemaal te hard voor.

Vrij snel na de laatste auto mochten wij ook weer onze rit hervatten richting vliegveld. Ook de toegangsweg naar het vliegveld stonden miliatiren gestationeerd en een paar rijbanen waren voor een deel afgesloten.

Aangekomen op het vliegveld, bleek dat onze vlucht naar Beijing bijna 2,5 uur vertraging had. SHIT was mijn eerste reactie. Na te heben ingecheckt, zijn we maar op ons gemakje richting alle formaliteiten gelopen en hebben daarna een ijsje en Nico een Whopper gegeten. En dan maar wachten en wachten.

Afijn half 4 's nachts zaten we dan eindelijk in het vliegtuig, op richting China!

• 13 April 2010 - 09:11

Norma En Frits:

Hallo Mahena en Nico,
    Wat een pech. Wachten is niet leuk. Maar jullie zijn veilig Bangkok uitgekomen. Nico hebben jullie je moonboots en skies meegenomen ? O nee de hopen sneeuw liggen in het noordoosten van China. Grapje !!!! Zagen het net op RTL 7 en meteen opgezocht in welk gedeelte het is. CHINA IS BIG.
    Tip trek wel iets warms aan voor de muur want het kan daar behoorlijk waaien en koud zijn.
    Nou chineesjes geniet van alles en wij volgen jullie reisverslag. Leuk als je er zelf ook bent geweest.
    Veel liefs Norma en Frits.

• 13 April 2010 - 09:16

Linda:

Hi Mahena (en Nico),

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in Bangkok! balen van de vertraging, dat is nooit leuk en zeker niet 's nachts. veel plezier in China. ik blijf de berichten volgen.
    groetjes,Linda