Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

11 April 2010 | Thailand, Bangkok

Back in Bangkok

Rond 13:30 lande het vliegtuig op het internationale luchthaven van Bangkok:Suvarnabhumi.

Gezien de vluchten van Eva Air niet meer smiddags maar savond vetrekken hebben we beide best lang kunnen slapen. De vlucht van 11 uur was zo voorbij.

Nadat we de douane achter ons hadden gelaten hebben we een thaise sim gekocht met 300 Bhat beltegoed en onbeperkt internet. Op naar de meetingpoint waar onze chaufeur op ons zou moeten staan wachten. Met de nadruk op zou, want voor 1.5 uur lang geen chaufeur te bekennen.

Gelijk konden we gebruik maken van onze thaise telefoonnummer en belden het kantoor. Na 3 telefoontjes kregen we het advies om zelf een taxi te regelen want de chaufeur was niet / slecht te bereiken en de volgende dag zouden we deze kosten vergoed krijgen (350 Bath).

Zonder een demonstratie of rellen te hebben gezien ariveerden we 30 minuten later bij ons hotel (Twin Towers Hotel)en een paar minuten later zaten we in onze kamer. Het oog toonde ons wat we wilden zien, vriendelijkheid, comfort, netheid en luxe. Prima hotel. Na even op bed te hebben gelegen, zijn we wat gaan eten in het restaurant. Franse uien soep en Thais, dat was alweer een tijd geleden, dat smaakte weer goed!

Even naar buiten om een sigaretje te roken waar chaufeurs van div taxi/ tuk tuk met een happy smile ons toespraken. Even naar een supermarkt om wat frisdrank en water te kopen. Terug gekomen op de kamer haddeb we wat moeite met het inslaap komen, smorgens bleek dat toch te zijn gelukt.

• 12 April 2010 - 16:14

Sophie:

Pfffffffff gelukkig zijn jullie veilig geland... gister is er door BuiZa een negatief reisadvies afgegeven.... en ook op TV ziet het er niet al te vriendelijk uit! Maar als het goed is zitten jullie nu weer in the plane naar china!!!

• 12 April 2010 - 22:52

Maria:

Lieve Mahena en Nico,
    Fijn dat jullie niets van de demonstraties hebben gemerkt.
    Hoe was trouwens de Franse uiensoep in Bangkok? In Parijs waren we niet ondersteboven van.
    We zijn vanavond naar het toneelstuk "het huis van de stilte" van Pamuk geweest. Niet onaardig. Wel aan de lange kant. Genieten! Liefs, Maria

Geweldig dat alles zo goed is gegaan. En nu nog even naar China voor de haaienvinnensoep! en natuurlijk voor nog een paar dingen. Gr. Wim