Van Kalibaru naar Lovina Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Van Kalibaru naar Lovina Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Van Kalibaru naar Lovina Bali

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

12 Maart 2009 | Indonesië, Batavia

Iets van half zes ging onze wekker en iets na zevenen vertrokken we richting Ketapang, de plaats waar de veerboot vertrekt richting Bali. Onderwerg nog even gestopt om fotos te maken van de bergen/vulkanen Raung, Ijen en ja ja de Merapi (een andere dan die bij Yogya).

Iets na negenen kwamen we aan bij de havenkade en na een kleine 15 minuten mochten we inclusief minibus op de veerboot. Al snel hadden 2 lokale jongens ons ontdenkt en bleven ons volgen op de boot, ze vroegen ons om munten in het water te gooien zodat zij van de boot afsprongen om de munten op te duiken, echter hadden ze tevens de uitstraling zakkenrollers, hetgeen een reden was om alle contact te vermijden. Toen de boot het signaal gaf om te vertrekken waren de 2 jongens ook verdwenen en zagen we ze weer aan land gaan. De overtocht duurde nog geen 30 minuten, de zee/straat (Balistraat) was lekker rustig en het weer was mooi. Aangekomen op Bali was een indetiteitscontrole voor Kokon noodzakelijk en twee “guards” verder smeergeld te hebben betaald (om zo niet per persoon een uitgebreide terroristencontrole te ondergaan) vervolgden we onze reis langs de noordkust van Bali richting de volgende relax bestemming Lovina waar we zo nu en dan wilde makaken, die over de weg huppelden, moesten ontwijken.

Rond één uur 's middags kwamen we aan in ons hotel en was het moment genaderd om afscheid te nemen van onze gids mevrouw Ankie en chauffeur Kokon.

Hierna hebben we lekker aan het zwembad gelegen, genoten van een lekkere lunch. Tegen vieren terug gegaan naar ons huisje, om te voorkomen dat we zouden verbranden. Nog een excursie geboekt voor de volgende ochtend om naar de dolfijnen te gaan en een internet prepaid kaart gehaald. Lekker op de kamer een deel van ons achterstand van verslagen ingehaald (gezien het reizen de gelegenheid en faciliteiten in vorige hotels niet aanwezig was) en 's avonds genoten van een driegangen menu.