Naar onze eindbestemming Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Naar onze eindbestemming Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Naar onze eindbestemming Hua Hin

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

18 Maart 2009 | Thailand, Hua Hin

Een uurtje of zeven waren we allebei wakker en we zijn uiteindelijk om een uurtje of half negen gaan ontbijten.

Terug op de kamer onze koffers ingepakt, nog wat geïnternet en iets na half twaalf gaan uitchecken. En toen maar wachten op onze transfer naar Hua Hin. Tien voor twaalf heeft Nico de chauffeur maar gebeld, die bleek dus ook al te wachten... Alleen hij zat buiten te wachten en wij binnen, tijdens het roken buiten zijn we elkaar dus al voorbij gelopen.

Koffers in de auto, we hadden maar een grote taxi gevraagd gezien ons bagage er dan eenvoudiger in pasten (meeste hebben een gastank in de kofferbak waardoor de koffer er niet geheel ingaat). Tevens is de ruimte achterin aangenamer en met verstelbare rugleuningen.

Bangkok uitkomen viel gelukkig mee, er waren geen files. De chauffeur reed lekker door. Na 1 uur rijden hadden we een korte stop om te roken en hebben we wat te drinken gekocht bij 7-11 terwijl de auto werd vol getankt. Anderhalf uur later kwamen we aan bij ons hotel in Hua Hin na zo kleine 300 Km te hebben gereden, het was ondertussen half drie.

Na het inchecken, werden de koffers naar de kamer gebracht. Dit jaar hebben we een iets grotere kamer gereserveerd en het viel niet tegen, een mooie grotere kamer met een zithoek, een gangkast met een bureau en een hele mooie grote badkamer. Gezien we op de hoek zitten hebben we 2 balkons, 1 met zithoek met uitkijk over de baai en het andere balkon is rondom onze kamer waarmee we over Hua in uitkijken.

Na onze spullen te hebben ingeruimd zijn we direct naar het zwembad gegaan. Bij aankomst bij het zwembad had Arkom (medewerker van het Hilton) ons herkend en verwelkomde ons met een “Welkom Thuis”. Het was bewolkt dus echt lang hebben we niet aan het zwembad gelegen, rond half 5 vertrokken we naar onze kamer en waren lekker opgefrist door een aangename koele duik.

Omdat we zo'n verschrikkelijke trek hadden in italiaans, zijn we vroeg in de avond naar onze vaste italiaans restaurantje gegaan. Onderweg kwamen we Mr Joker (de man die transfers regelt) nog tegen die ons meteen herkende en gelijk wist voor wie hij de transfer heeft geregeld.

Nadat we de garnalencocktail, lasagna en piza's naar binnen hadden gewerkt, hebben we nog even geïnternet waar we gratis werden getracteerd met een USB worm, hoezo autoruns uitschakelen, patchen en AV updaten....
Hierna toch wel moe (tsja waarvan..?) maar wel voldaan naar bed gegaan.