Shopping in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Shopping in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Shopping in Bangkok

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

17 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Rond 9 uur zijn we naar het ontbijt buffet gegaan en rond 9:45 waren we weer in onze suite om de website iets wat te updaten en mail te lezen. Tevens contact opgenomen met Mr. Joker (taxi services in Hua Hin) om de laatste details te bespreken omtrent onze transfer morgen naar Hua Hin.

Na alles te hebben geregeld en geupdate te hebben zijn we de straat op gegaan, gelukkig was het een beetje bewolkt zodat we niet van winkel naar winkel hoeften te lopen om water te kopen. Als eerste liepen we naar PanTip plaza (op 100 meter afstand van ons hotel), het computer walhalla van Thailand, 5 etages waren nog steeds gevuld met digitaal/hardware aanbod. Even gezocht naar een Asus standje om te kijken of we een extra batterij konden bemachtigen voor onze Asus Eee PC 900 ini mini laptop, die we voor onze vakantie hadden aangeschaft. Helaas werden we doorverwezen naar de Asus technical support support centre die ergens in Bangkok zou moeten zijn, Kort nog even door PanTip gelopen, er was niet veel gewijzigd, nog steeds veel pirated software/movies/muziek, GSM en de laatste hardware systemen/onderdelen/supplies tegen schappelijke prijzen.

Hier zijn we naar de volgende shopping Mall gelopen, Central World, en direct plaats genomen bij een Starbuck coffeeshop. Na ijskofie en mango fruit juice te hebben genuttigd zijn we door de mall gelopen, nog steeds veel dure fashion shops, 1001 sunglass shops, juweliers en schoenen. Even stil blijven staan bij een exposure van Volvo, de Cabrio van Volvo ziet er wel toch wel erg strak uit. Hierna zijn we door gelopen naar de Paragon Shopping Mall, hier zijn we de food area niet uitgekomen. Hier zeker een uur rond gelopen om te kijken wat we aan lunch zouden nemen. Je heb echt bijna van alle wereld delen een restaurant met hun specialiteiten , echter friet van Piet's snack corner stond niet naast de KFC,Burger King of Mc Donalds. We hebben besloten om bij de Piri Piri Chicken stand een lunch te nemen.

Hierna zijn we terug gelopen richting Petchaburi Rd (de straat van ons hotel) waar we de laatste mall Pratunum Complex in zijn gelopen. Een mall zonder highset fashion, meer de dagelijkse en traditionele betaalbare kleding en handycraft.

Toen teruggelopen naar ons hotelkamer om even uit te rusten, tv te kijken en te lezen. Rond half zes verlieten we onze hotelkamer: Nico om een massage te halen en Mahena om nog wat te shoppen.

Half negen was Nico gemasseerd en al terug. We hadden niet zo'n trek in eten en dus dachten we aan een kleine hap, instant mie, die Mahena even is gaan halen bij SevenEleven. Onderweg nog tegen een mango stalletje met geel knipogende mango's gestuit en daar twee van meegenomen. Deze mango's waren overheerlijk, goed van smaak en lekker sappig.

Iets na tienen ging ons “lampje” uit. Iets voor 12 uur 's nachts ging onze mobiel af: de chauffeur stond klaar om ons naar Hua Hin te brengen. Ja hallo 12.00 uur 's middags!!!!!

• 18 Maart 2009 - 08:58

Arjo:

Ha ha, goede afspraak met de chauffeur! Ik hoop dat je die nog langer hebt, maakt de verslagen leuker voor de jaloerse achterblijvers.
    Heel veel plezier!