Van Kuta / Bali naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Van Kuta / Bali naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Van Kuta / Bali naar Bangkok

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

16 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

's Ochtends zjn we bijtijds gaan ontbijten. In de ochtend hadden we met vrienden van Mahena haar vader afgesproken. Norma en Frits waren zondag de 15e aangekomen op Bali voor een kort verblijf van 7 weken.... en we konden nog net met elkaar afspreken voordat wij Bali verlieten.

Voordat we naar het zwembad gingen, doorgegeven aan de receptie dat we bezoek kregen en dat wij dan bij het kleine zwembad lagen. Iets na 11 uur ging Mahena naar de kamer en kwam dus Norma en Frits tegen in de lobby die al een half uur zaten te wachten! Dat is ook wat, receptie heeft wel gebeld naar onze kamer, maar dus niet doorgegeven dat we aan het kleine zwembad lagen.

We hebben in één van de restaurants van het hotel lekker gebabbeld onder het genot van een drankje en een lunch.
Rond half twee hebben we afscheid van elkaar genomen en zijn we gaan uitchecken. Door het hotel maar een transfer laten regelen naar het vliegveld: een rit van nog geen 10 minuten (start- en landingsbaan is vanaf het hotel zichtbaar).

Rond half drie kwamen we aan op het vliegveld en na de nodige veiligheidscontroles zijn we gaan inchecken. Vijf minuten eerder dan het schema aangaf, vertrok het vliegtuig richting Bangkok. We zaten tussen een groep ?oostblok? passagiers die de gehele vlucht zaten te kakelen alsof ze elkaar al jaren niet gezien hadden. Vlak nasat men had plaats had genomen, begon de pret al, sir you reserve a muslim meal vroeg de Thaise stewardes. NO NO NO we are good mulims. Na 3 maal herhalen gaf de Thaise het op. Na een uurtje vliegen kregen we onze maaltijd, sir your muslim meal, NO NO NO we did not order.... what is it.... Chicken sir zei de vriendelijke stewardes. O chicken is good, very good thank you (zucht).... Do you like some wine sir, YES YES YES.... Nja allah zal het wel vergeven...... Na een vlucht van iets van 3,5 uur en een aantal keer lichte turbulentie landden we al wankelend om iets na 19:00 uur in Bangkok (de piloot had ook al moeite om het vliegtuig recht te houden bij het opstijgen...)

Gelukkig was er geen wachtrij bij de immigratie en waren onze koffers al op de band en ook bij de douane konden we zo doorlopen. Na wat Bahts gepind te hebben en een prepaid simkaart gekocht te hebben, namen we om 19:45 uur een taxi richting ons hotel. Een druk en vrolijk pratende taxichauffeur die een fixed price voorstelde van 400 bath waar we geen probleem mee hadden gezien dat ook de normale prijs met meter is (zonder meter wordt niet geregistreerd, hij ook weer een extra inkomen), Voor een Thai sprak hij redelijk goed engels en we hebben onderweg ons aangenaam vemaakt, alles werd er aan gedaan om ons zonder tolweg bij ons hotel te brengen.

Na het inchecken in het hotel nog even naar de Burger King gegaan en wat water en cola light ingeslagen bij SevenEleven. Hierna lekker ingedut.