Van Malang naar Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Van Malang naar Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Van Malang naar Kalibaru

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

10 Maart 2009 | Indonesië, Kalibaru

Dinsdag 10 maart 2009
Van Malang naar Kalibaru

Acht uur verlieten we Malang op weg naar onze nieuwe bestemming Kalibaru, dieper het oosten van Java in. In eerste instantie zouden we een omweg maken, i.v.m. een stuk verdwenen weg door hevige regenval, ware het niet dat Kokon niet precies wist hoe hij moest rijden en mevrouw Ankie niet het risico wilde nemen om te “verdwalen”. Dus werd de oorspronkelijke route afgelegd. Inderdaad was een stuk weg voor de helft afgezet, daar dit stuk was weggeslagen. De vertraging viel redelijk mee, na iets van tien minuten mochten ook wij doorrijden.
Na ongeveer 2 uur stopten we in de plaats Probolinggo, waar we wat hebben gedronken en mevrouw Ankie ons trakteerde op verse Ondé ondé en risolles. Lekkerrrrr....

Hierna werd de reis weer hervat om na 2 uurtjes te stoppen voor de lunch. Gezien de hoge temperaturen hadden wij geen trek in een lunch en beperkten we ons tot een soda en cola light.

Vlak voor we onze bestemming, werd het verkeer door oudenvandage geregeld, met wuivende/bedelende handjes werden we door alle bergbochten heen geloodst (waarschuwen voor tegenliggers). Niet iets wat echt nodig was gezien de wegen breed genoeg was. Tegen een uurtje of half drie bereikten we ons hotel in Kalibura. Een hotel in een mooie omgeving aan de voet van een berg met een mooi onderhouden tuin en een zwembad, echter de kamers laten wel iets te wensen over voor ons. Een cottage met twee ramen van glas en de rest van de ramen luiken met horgaas, een kleine veranda en in de kamer twee bedden, een tafel, een nachtkastje, ingebouwde kast en een badkamer. Op het gebied van elektra: drie lampen en een ventilator. Geen koelkastje, geen waterkoker en geen tv. Een a4 van het hotel beschreef wat wij al constateerde geen luxary hotel, echter gaven ze zichzelf 3 sterren, hetgeen naar ons idee 2 sterren teveel was. In de buurt van het hotel en in het dorp zelf: niets te doen (op wat kleine winkeltjes na voor de basisbehoefte).

Mevrouw Ankie vroeg ons of we of vandaag of morgen naar de plantage die we in dit dorp volgens het programma wilden bezoeken . We kozen voor de volgende dag gezien we aardig gaar waren van de lange reisen en dat was maar goed ook want na een klein uurtje na aankomst, in het hotel, begon het voor een uurtje te stortregenen.

Om half vijf kwam de masseuse van het dorp langs om Nico een twee uur durende massage te geven waar het hotel slechts 45000 Roepias per uur voor vroeg. Hierna zijn we wat wezen eten en toen maar vroeg naar bed gegaan.

• 15 Maart 2009 - 14:35

Susan:

Hallo, waar zijn deze foto's. Er zit nu een gat in mijn reis, al zittend hier op mijn bank.