Van Kediri naar Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Van Kediri naar Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Van Kediri naar Malang

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

08 Maart 2009 | Indonesië, Malang

7 Uur ging onze wekker en om 9 uur vertrokken we naar onze volgende bestemming. Omdat we de kretek/sigarettenfabriek niet konden bezoeken (zondag gesloten), bezochten we Gua Maria Lourdes (ofwel de grot van Maria Lourdes). Een soort van kopie van de Franse Lourdes maar dan op zijn Indonesisch. Dit sprak ons niet echt aan. Een open plek met een dakconstructie met dakpannen, wat als kerk fungeert en een kleine 5 minuten later verder lopen een nagebootste grot met een groot beeld van Maria waar men kaarsjes kon branden en aan de andere kant een aantal kranen waar het heilige water (opgevangen berg/regenwater) van getapt kan worden in flessen en jerrycans. Daartussen een ruimte waar een predikant zijn zegje kan doen en waar mensen al ruim van te voren op een kleed een plekje hadden gereserveerd.

Hierna werd de rit hervat. Na twee uur rijden stopten we even voor wat mooie foto's te maken van sawa's met als achtergrond een stuwmeer.
Tegen een uurtje of half een was het nog maar een uurtje rijden naar Malang. Eerst gingen we naar de waterval en onderweg even gestopt om, vanaf de berg, panorama foto's te maken van de stad Malang. Daarna reden verder naar de waterval Coban Rondo. Na een korte wandeling door een soort parkje met bankjes voor (stiekeme) verliefde stelletjes bereikten we de waterval. Een hoge mooie waterval. Nadat Ankie en Kokon een gegrilde maiskolf hadden opgepeuzeld, vertrokken we naar onze hotel in Malang. Een net hotel, ook de kamer, alleen jammer dat de kamer een formaat kippenhok had waar krap een 2 persoonsbed in paste.

Nadat onze koffers op de kamer waren, vertrokken we direct naar het centrum van Malang om daar te kijken naar batik shirts voor Nico. Twee mooie gevonden, alleen helaas niet de juiste maat. Dus hebben we een blokje gelopen en doken we de MacDonalds in voor een lekkere hamburger.

Na onze lunch naar Toko Oen gegaan, waar we hadden afgesproken met Ankie. Toko Oen is een restaurant die al sinds de oude koloniale tijd bestaat en waar veel Nederlanders kwamen, een soort van ontmoetingsplek. Bij toko oen hebben nog iets gedronken en indische lekkernijen gekocht (voor op de hotelkamer) en zijn we rond een uur of 5 terug gegaan naar het hotel.

Het zou een korte avond worden, daar we om 2 uur in de nacht zouden vertrekken voor onze trip naar de Bromo. Dus hebben we ons avonddiner bijtijds genuttigd en geprobeerd vroeg te gaan slapen, wat iets lastig was. Er was een bandje aan het spelen in het restaurantdeel en onze kamer was daar tegenover.....

• 13 Maart 2009 - 10:33

Norma:

Kregen vandaag de dertiende pas je reisbeschrijving Kediri-Malang, en daarna Bromo. En die lekkere Toko Oen.
    Moet hier wachten tot de
    Pasar Malam op het Maliveld. Volgens onze berekening zijn jullie nu op weg naar Bali. Wij zijn aan het inpakken en zien jullie de 16e in Kuta. Groetjes Norma en Frits.