Opweg naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Opweg naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Opweg naar Bandung

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

01 Maart 2009 | Indonesië, Bandung

De wekker stond op 7 uur, maar half 7 was Mahena wakker. Dus zij dacht eruit en alles op zijn tempo doeloe doen (nu we toch in Indoesië zijn) . Dus gedoucht, aangekleed, haren in model gebracht. Toen werd Nico wakker. Nadat hij gereed was, hebben we lekker genoten van een ontbijt. Uitgebreid ontbijtbuffet, dus keuze te over. Daarna zijn we gaan uitchecken.

Ankie zat al op ons te wachten en dus vertrekken we direct richting de botanische tuin “Kebun Raya” van Bogor. Een park met zeldzame bomen en planten (naar zegge meer dan 12.000 soorten) en is ongeveer 87 hectare groot.
Een mooi en zeer groen park, niet echt raar het regent er bijna iedere dag (zei de gids). De gids was een klein mannetje die zo nu en dan wel erg lang stil stond bij sommige planten en bomen plantdatum, familie, land van oorsprong, door wie geplant, etc, etc, etc (little gaaap.....)

Na anderhalf uur gewandeld en volledig geïnfromeerd te zijn vertrokken we richting de Puncak pas, de weg van Bogor naar Bandung (onze volgende bestemming). Een pas door bergjes en heuvels met theeplantages. Helaas was er niet echt veel te zien, vergezichten al helemaal niet. Het regende en we zaten in de heuveltoppen in de wolken.

In Cipanas zijn we gestopt om te lunchen: nasi goreng. Nico met sateh ayam en Mahena met sateh kambing. Smaakte heerlijk, echt lekkerrr hoorrr. Na de lunch vertrokken we naar Bandung om daar een angklung muziekschool te bezoeken. Angklung is een muziekinstrument gemaakt van bamboe. Op deze school leren kinderen dans, zang en het bespelen van de angklung. De voorstelling die wij bezochten werd een demonstratie gegeven van wayang poppen, die we maar kort zagen daar de voorstelling al begonnen. Verder met name veel muziek en dans. Was leuk om naar te kijken Hierna zijn we naar onze hotel gegaan.

Rond 19:30 besloten we in het hotel gaan eten, Mahena weer Indische gerechten, Nico besloot na de div nasi gerechten iets anders, Tomaten creme soep & Lasagna. Na 3 gangen naar de kamer gegaan om de website te updaten (Toch wel lekker breedband internet op de kamer).
00.00 Uur ging toch echt ons ”lampje” uit.

• 06 Maart 2009 - 08:59

Cor:

Hoi Mahena en Nico,

Echt geweldig om dit na zoveel jaar weer te zien, het Kebun Raya Paleis waar de moeder van Janine nog heeft gewerkt. En dan die lunch, ik ruik de Sateh door het scherm heen. We gaan jullie leuke reisverhalen zeker volgen.

Groejes, Cor