De dag van vertrek naar het “Verre Oosten”. - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu De dag van vertrek naar het “Verre Oosten”. - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

De dag van vertrek naar het “Verre Oosten”.

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

28 Februari 2009 | Indonesië, Bogor

Ongeveer kwart voor negen vertrokken we richting Schiphol waar we iets over half tien aankwamen. Na het inchecken nog even een culinair burgertje gegeten en vervolgens rustig gewandeld richting de gate.
Tien minuten later dan gepland vertok het vliegtuig en met een paar keer lichte turbulentie en verschillende on-demand video & games kwamen we een half uur eerder aan in Bangkok, 5 uur in de ochtend (inmiddels zaterdag 28 -02).

Na het verlaten van het vliegtuig snel een nicotine shot genomen en naar de transfer balie gelopen om onze E-tickets naar Jakarta om te zetten in instapkaarten. We hadden ruim de tijd, vliegtuig vertrok pas om 08.20 uur. Na een “ontbijt” bij de Burger King hebben we nog een fles eau de toilette gekocht en daarna naar de gate gelopen om te wachten tot we konden boarden. Vliegtuig vertrok op tijd en we kwamen 20 minuten eerder aan in Jakarta. Daar aangekomen liepen we direct door naar de immigratiebalie om daar weer teruggestuurd te worden naar de “visa on arrival” balie. Afijn wij terug gelopen naar de gemiste balie, 25 $ per persoon afgedragen, bij de volgende balie kregen we een visum sticker in onze paspoorten geplakt. Terug naar de immigratiebalie voor een 2e poging en daar kregen wij de benodigde stempels in ons paspoort.
Eindelijk was dat achter de rug en werd het tijd om onze koffers te gaan halen. EN JAWEL!! onze koffers waren aangekomen! Toen mochten we aansluiten in de rij om via de “nothing to declare” uitgang te willen, waar alles gewoon nogmaals gecontroleerd wordt middels scanapparatuur.

Eindelijk, 12:30, stonden we dan in de arrival hal van Jakarta, onze chauffeur stond ons op te wachten (met een bekend welkomsbordje, en vrijwel direct kwam onze gids Ankie, zij stond ons aan de andere kant op te wachten. Geweldig zij spreekt dus nederlands alsof ze in NL woont (daar kunnen een aantal, die al jaren geleden een inburgingscursus hebben gehad, een voorbeeld aannemen). Na een bezoek aan het toilet, begonnen we met ons programma. Ons busje bracht ons eerst, op ons verzoek, naar Bataviahaven in Jakarta (deel Sunda Kepala). Een deel van deze haven is speciaal ingericht voor schepen die alleen maar hout aanleveren en waren de boten van hout een ander deel lag vol met metalen schepen en werd vrijwel alles met de hand geladen met veel verschillende soorten van goederen.

Hierna vertrokken we richting Bogor. Na veel gebabbeld te hebben met Ankie zjn we beiden uiteindelijk in slaap gevallen tijdens de rit naar Bogor. Een uurtje of 4 kwamen we ons (Novotel) hotel in Bogor aan. Daar eerst lekker gedoucht en een inhaalslaap van 2,5 uur. Rond 19:00 een hapje gegeten in het hotel: voorgerecht loempiaatjes (springrolls) en hoofdgerecht nasi goreng meranti met beef teriyaki. Daarna terug naar het hotelkamer waar al snel de slaap hervat werd.

• 01 Maart 2009 - 18:53

Andere Nico:

Hey Mahena en Nico!
    Leuk al het eerste bericht te lezen. Lekker weertje daar overigens of zie ik dat verkeerd? In ieder geval beter dan hier volgens mij, hoewel het vandaag best aardig weer was. Geniet er van, ben benieuwd naar nieuwe berichten enne: banyak kesenangan!!
    Ciao
    Nico B. te B.

• 02 Maart 2009 - 08:31

Huib:

Dat zal een mooie vakantie worden.
    Heel veel plezier toegewenst.

• 05 Maart 2009 - 15:03

Frits En Norma:

Dag lieve mensen,
    Zat al dagen op een email te wachten. Was vergeten dat jullie een eigen website hebben. Je kan dan lang wachten op een bericht. Vandaag kwam Frits van de golfbaan en heeft jouw vader gesproken en zodoende zijn wij erachter gekomen. Tot aan de spannende Safari is nu alles onder control. Maar wat een reis zeg. Elke dag zo vroeg op en al die spanning. Nou niets voor mij hoor Heen. Hebben het vroeger ook gedaan en daarom alleen maar rust op de plaats en af en toe een excursie. Hopelijk zien we jullie heel eventjes op Bali.
    Ankie gaat toch niet helemaal mee tot Bali. Van kenissen gehoord dat het daar ook flink geregend heeft. Dagen, weken achtereen en veel wind. Dit jaar is het wel extreem. Nou lieve mensen doe het voorzichtig aan en bij kleine nare weggetjes, maar uitstappen en de bus dorong dorong(duwen).
    PS Hebben jullie nog wat van Jakarta gezien en jouw moeders geboorteplaats ?
    Veel liefs Frits en Norma