Luang Prabang - net oud Thailand - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Luang Prabang - net oud Thailand - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Luang Prabang - net oud Thailand

Door: Nico & Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

20 April 2008 | Laos, Luang Prabang

Wederom hebben we weer lekker uitgeslapen en na een verfrissende douche zijn we gaan ontbijten. Lekker ontbijt met redelijk veel keuzes.

Na het ontbijt hebben we eerst een transfer geregeld naar het vliegveld en gevraagd of we om 13:00 uur konden uitchecken ipv 12:00 uur, dit was geen probleem daarna zijn we naar het centrum gelopen, de meeste winkels waren nog dicht. Eindelijk kon Nico na een week van verschrikkelijke koffie te hebben gedronken heerlijk genieten van een welverdiende Starbucks koffie. Nog wat rondgeslenderd langs de winkeltjes en in Pantip Plaza rondgelopen en hier bijna een mini laptop (Asus EECP) gekocht, wel handig en klein. Ook in Chiang Mai hebben ze dus nu een Pantip Plaza (PC winkel/warenhuis) echter wel een kleinere versie dan die in Bangkok. Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel, hier nog wat tv gekeken en toen uitgecheckt. De bellboy had voor ons een taxi geregeld en binnen 15 minuten waren we aangekomen op Chiang Mai International Airport voor onze vlucht naar Laos Luang Prabang.

Met een propeller vliegtuig, waar ongeveer maxiaal 50 man in kon, vlogen we in 1 uur tijd naar Luang Prabang. Na een klein half uur waren we door de immigratie heen en hadden we onze visum (kost voor Nederlanders op dit moment 36 US$). De koffers stonden inmiddels al klaar dus naar buiten. Het formulier voor de douane was uiteindelijk niet nodig want er was geen douane aanwezig en de toegang voor " Goods to declare" was gesloten.

Onze gids met chauffeur stonden buiten al op ons te wachten. Na een klein kwartier kwamen we aan in ons hotel. Een net hotel maar geen tv op de kamer en geen zwembad (www.villasantihotel.com).

Na een beetje te zijn bijgekomen, zijn we de stad ingegaan (doet erg dorps aan) en hebben wat rondgeslenterd op de nachtmarkt (straat). Wat we uit ons reisboek hebben begrepen is de stad Luang Prabang op de werelderfgoedlijst geplaatst van UNESCO. Dit houdt o.a. in dat de stad behouden dient te blijven, onderhouden wordt en dat er geen hoogbouw gebouwd mag worden. Dit geeft de stad een bijzonder karakter.

Vanaf 17.00 uur wordt de hoofdstraat deels afgesloten, zodat de waren uitgestald kunnen worden en er een soort van nachtmarkt onstaat. Een nachtmarkt met veel handicraft spullen en met name heel veel " same same" .

Na hier rond te hebben gelopen zijn we een restaurantje ingegaan en hebben lekker genoten van spring rolls en nasi met garnalen voor Mahena en nasi met kip curry voor Nico. Dat ging er wel in.

Na het eten liepen we terug naar het hotel en vroeg, rond 20.00 uur, gaan slapen.