Vientiane - Slapende hoofdstad - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Vientiane - Slapende hoofdstad - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Vientiane - Slapende hoofdstad

Door: Nico & Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

24 April 2008 | Laos, Vientiane

09.30 Uur hadden we ons ontbijtje achter de rug, het was geen uitgebreid buffet zoals we gewend waren, maar summier ala card met 4 keuzes en zelfs dat was erg mager. Na deze paar happen de koffers en tassen ingepakt en uitgecheckt.

Voordat onze reis werd voortgezet naar Vientiane gingen we eerst naar de markt van Vang Vieng. Deze was niet zo heel erg interessant qua rariteiten. De gids vertelde ons dat de slangen, hagedissen, ratten, etc. Alleen erg vroeg in de ochtend verkocht werden. Wat we wel zagen was de groente, kruiden, fruit, supermarkt spullen en de vis- en vleesgedeelte. Zoals al eerder opgemerkt eten de Laotianen alles. De gids vertelde ons aan het begin van de Laos reis: het enige wat wij niet eten met 4 poten is een tafel en met 2 benen de mens... Nou ook van een beest eten ze alles, zo zagen we buffelpoten inclusief de hoef en haren, en bloed in gelei...jak we kregen er niet echt trek van.

Na dit verkwikkend bezoekje reden we naar een van de velen grotten die Vang Vieng kent. Deze grot met de naam Chang grot is de bekendste van Vang Vieng. Na een korte wandeling bereikten we opnieuw, jawel, trappen. Dit keer maar 230 treden. Uit de opening van deze grotonderaan de berg komt met waanzinnig helder water, welke uit een bron komt van onder de berg. Na een rustige klim kwamen we aan in de grot zelf waar we een rondleiding kregen. Veel stalactieten hebben een verhaal gekregen, je moet wel erg veel fantasie hebben om dit te kunnen verzinnen. Een ding was wel: de grot was mooi, verkoelend en redelijk groot. Bij het verlaten van de grot werden we nog verrast door een slang die een uitweg zocht, ook apart om dat een keer gezien te hebben.

Na dit bezoek vertrokken we naar Vientiane een tocht van ongeveer 3,5 uur. Opmerkelijk was toch wel dat, zelfs voor het begin van een grotere stad, de koeien los rondlopen en dus ook op hun gemak op de weg staan en/of op hun gemak oversteken, ongeacht er een auto aan komt rijden.

Een uurtje of drie uur kwamen we aan in ons hotel en zijn wat gaan rondlopen in het stadje. Vientiane, de hoofdstad van Laos, is niet zo heel erg interessant qua winkels en restaurantjes. Luang Prabang en Vang Vieng zijn wat dat betreft een stuk leuker.
Na ons 2 uur durende wandeling zijn we voor een uurtje naar het zwembad gegaan en 's avonds besloten om in het restaurant van het hotel wat te eten, de keuze op de menu kaart was erg beperkt....

• 29 April 2008 - 11:24

Carla:

Hoi Mahena en Nico

Einde rondreis begrijp ik lekker een paar dagen genieten nu he met niets doen alle indrukken in laten werken haha.
    Wat een prachtige foto's weer, ik denk wel eens wat zijn mijn kinderen verwend als ik zie waar ze daar in moeten zwemmen, wij zijn bang voor ziektes en daar???

Groetjes
    Carla