Luang Prabang Part III - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Luang Prabang Part III - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Luang Prabang Part III

Door: Nico & Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

22 April 2008 | Laos, Luang Prabang

Om 09.30 uur hadden we met de gids afgesproken om de dag te beginnen. Na het ontbijt stonden we dan ook om 09.30 uur klaar voor de city tour in Luang Prabang. Na een zeer kort ritje van nog geen twee minuten kwamen we aan bij de eerste tempel: Wat Xiengthon. Een tempel uit de 16e eeuw, die als weinige tempels de plunderingen van de Chinezen heeft overleefd. Hier kregen we tekst en uitleg over de tempel en de afgebeelde verhalen op de muren. Hierna vertrokken we wederom voor een korte rit naar de volgende tempel: Wat Mai met duizenden Boeddha's (heel veel kleintjes op de muur geplakt). Daarna naar de tempel Wat Aham, Wat Visounnarath en de stoepa Makmo deze wordt ook wel de watermeloen stoepa genoemd. Hierna reden we wederom voor een korte rit naar de Phousi Hill (betekent wonderbaarlijke berg), ahum een klim van 328 treden en de weergoden waren met ons: volop zon geen bewolkingen en geen wind. Toch hebben we de "top" bereikt buiten adem en kletsnat! Maar goed op deze heuvel heb je dan ook een overzicht en uitzicht van/over de gehele stad. Op de top van de heuvel staat de Wat Paa Huak. Dit schijnt 1 van de oudste tempels van Luang Prabang te zijn.

Na de afdaling opnieuw in de bus om naar de Kuangsi watervallen te gaan, ongeveer 35 km van Luang Prabang. Ohhh ondertussen konden we lekker opdrogen in de airco.. Na een klein uurtje rijden kwamen we aan in het park. Naast een watervalen zwem gelegenheid bleek het park ook nog opvang te hebben van zwarte Aziatische beren en een tijger. De zwarte beren hebben we gezien, de tijger niet die was ziek en lag binnen.
De watervallen waren zeker mooi, zeker het water dit was erg helder en een had een blauwgroene kleur. Onderaan de diverse water valletjes waren er bekkens diemet het verfrissende water was gevuld, je had hier demogelijkheid om te zwemmen. Kortom erg mooi allemaal! Het water was velen malen schoner dan het zwembad van het resort, je zou het mogelijk kunnen drinken zo schoon.

Hierna liepen we terug naar de minibus die terug ging naar het hotel. Voor we weg wilde rijden paniek bij 1 van de verzorgers van de tijger, aangezien deze tijger zo ziek was, moest met spoed naar Luang Prabang om medicijnen te regelen. Ze vroeg of ze met ons mee konrijden hetgeenvoor ons geenprobleem was.
In het hotel aangekomen een verfrissende douche genomen en lekker bijgekomen van een culturele dag.

Tegen een uurtje of 17.15 uur de "stad" in gegaan om te internetten voor een update van de site en na een kleine twee uur lekker gaan eten.