Chiang Mai - its still great! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Chiang Mai - its still great! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - its still great!

Door: Nico & Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

19 April 2008 | Thailand, Chiang Mai

We hebben lekker uitgeslapen en we waren dan ook nog net op tijd voor het ontbijt (tot 09.30 uur). Er was dan ook niet veel meer over en we waren tevreden met wat geroosterde boterhammen met jam en zo en wat papaya. Gelukkig hadden we de twee van Surport gekregen mango's meegnomen en deze aan tafel geschild en opgegeten.

Na het ontbijt hebben we deze website geupdate, wat geinternet en de Spits en Metro doorgenomen. Toen weer terug naar de kamer om onze koffers en tassen te pakken.

Om 13.00 uur vertrokken we naar het treinstation om de trein naar Chiang Mai te nemen, 13.19 uur zou de trein vertrekken, echter werd er al gauw omgeroepen dat de trein 40 minuten vertraging had.... Uhhhh overgenomen door de NS?? Dus maar wachten in de bloedverziekende hitte en spontaan een waterval krijgen.
Wat een verademing toen de trein met airco er aankwam.

Nadat de koffers in de trein stonden, hebben we afscheid genomen van Surport die terug ging naar Bangkok. Dit is namelijk het einde van onze reis in Isaan. De trein vertrok en we konden 6.5 uur lang lekker afkoelen (enkele reis 440 Baht, zeg 9 a 10 eurie, per persoon inclusief warme lunch en drinken).
De treinreis gaf ons goed de gelegenheid om van het mooie Thaise landschap te genieten, gevarieerd door rijstvelden, dorpen, bossen en bergen.

Gezien het grote deel van de spoorlijn uit 1 spoor bestaat, stond onze trein op een gegeven moment 10 a 15 minuten stil om te wachten op en passerende trein. Nadat deze gepasseerd was konden we weer verder. Plotseling ging in onze wagon het licht uit en dus ook de AIRCO! Arghhh.... Na een tijdje gingen wel de fan's weer aan maar nog steeds geen licht en geen airco. Aangekomen bij een klein station werd er gestopt en werd er gesleuteld en onderzocht. Na een kleine 15 minuten: YEAH ging het licht en de arico weer aan. De treinreis werd weer voortgezet.
Nu zou je denken (althans dat was onze gedachte) met 40 minuten vertraging plus onderweg iets van 30 minuten te hebben stilgestaan dan moet je wel meer dan 1 uur later aankomen. Niet dus, we kwamen precies om 20.30 uur aan in Chiang Mai. Geweldig, toch geen NS / Prorail perikelen.

Op het station stond onze chauffeur gereed voor de tranfser naar het hotel en binnen 5 minuten waren we in het Chiang Mai Plaza Hotel, mooi en groot! We kregen een nette en grote kamer met een heeeel groot bed. Zwaaien om weltrusten te zeggen!

Direct zijn we naar buiten gegaan om te gaan eten en te shoppen op de nachtmarkt. Hier was het best veranderd, 5 -6 jaar geleden had het minder luxe en veeeeeel minder farangs (buitenlanders). De buitenlanders (Ausies, Yankees, Europeanen en Russen) waren in de meerderheid, zover we ons kunnen herinneren was dat vroeger toch minder. Rond 22:45 uur liepen we terugnaar het hotel, Nico wilde toch een massage dus hij een massage en Mahena naar het hotel. Na 2 uur was Nico uitgekneed en zijn we lekker naar dromenland gegaan.

• 22 April 2008 - 11:08

Mahena:

Allereerst hartelijk bedankt voor de reacties, harstikke leuk!

Carla: Ja het is zeker de moeite waard om hiernaar toe te komen. Het duurt even, maar dan krijg je ook wat te zien.
    Laos is ook zeker de moeite waard.

Sophie: HEL de NS. Echt te erg! En is inmiddels je immens grote geweldige krabpaal geariveerd? En houdt het gevederde beestje zich een beetje in toom?
    Ach gelukkig is het weer in NL aan de betere hand en is het nu in twee dagen 40 graden;))))

Suus: geweldig het gaat goed met het dropje! En niet te veel wegdromen maar zeker wel genieten. En waren de kippenpoten lekker?

Maria: ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad.

Norma & Frits: gelukkig zijn we nog niet ziek geworden en zijn zeker van plan om dan niet te worden;))

Ouwe baas Nico: Hahahaha, jawel ze hebben een koelere periode van dec t/m mrt dan is het maar 25 a 30 graden. Uhhh werkt zeker ook niet. Nope het vriest hier nooit (althans nog niet). Maar je hebt wel airco dus je kan afkoelen.... Geniet van het mooie weer in NL, zoalng het nog zo aangenaam warm is. En nee ben niet van PSV dus whatever als het nou die club was waar jij gevaarlijk in de buurt woont...dan was het leuk nieuws geweest. BTW Laos is ook erg warm...brrr zeker vandaag hot hot hot. We werden er stil van!