Chiang Khan the middle of nowhere - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Chiang Khan the middle of nowhere - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Chiang Khan the middle of nowhere

Door: Nico & Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

16 April 2008 | Thailand, Chiang Khan

We mochten uitslapen vandaag, 8:30 zouden we vertrekken. Rond 7:45 gaan ontbijten, het eten was niet echt bijzonder. Zoals gepland reden we richting het noorden naar Ban Phu.

Dit Park heeft bijzonder veel grote rotsformaties die gevormd zijn door een vroegere route van de Mekong Rivier. Grote stenen in balans gedragen door kleine stenen, hebben in het verleden gefungeerd als daken van "huizen" en Tempels. Ook waren er rotsschilderingen te zien waarbij dieren en de reiziger werden afgebeeld.

Na anderhalf uur daar te hebben rond gelopen vertrokken we weer met de auto richting Si Chiang Mai, gelegen aan de Mekong Rivier. Aan de overkant van de rivier zagen we de hoofdstad van Laos Vientiane, De plek waar we volgende week onze rondreis zullen eindigen. Helaas zagen we niet de vriendschapsbrug die Laos en Thailand sinds 1994 met elkaar verbindt. In Si Chiang Mai zijn we gaan lunchen, aangezien we niet echt veel trek hadden hebben we 1 Nasi met kip gedeeld en hebben we de 2 mango's, die we gisteren van de gids hebben gekregen, opgegeten.

Na de lunch vervolgde we onze reis richting eindbestemming Chiang Khan.
Onze wegen kronkelende door de bergen langs de Mekong Rivier. Rond de weg en bergheuvels zagen we 100.000den bananenbomen en in mindere maten andere fruitbomen zoals mango- en papayabomen. Veel van de bergheuvels waren afgebrand zodat deze gebruikt kunnen worden voor nieuwe plantages waaronder rubberbomen. Onderweg kwamen we met regelmaat een checkpoint tegen met slagbomen die moeten voorkomen dat Laotianen illegaal het land binnen komen om vervolgens in Bangkok aan het werk te gaan.

Rond 16:00 uur arriveerde we bij ons "hotel" in Chiang Khan. Een guesthouse van teakhout is een betere benaming, het had in de verste verte niets van een hotel. De zus van Quasimodo (de eigenaresse Mama San) kwam ons tegemoet en vertelde ons dat we naar kamer nummer 6 onze koffers konden neerzetten. We pakten onze koffers en liepen de trap op. Op een minder vriendelijke manier werd luidkeels medegedeeld dat we onze schoenen uit moesten trekken als we naar boven gingen. Nja mea Culpa, zulke luxe resorts zijn we niet gewent, we kwamen er te laat achter.....

Na het plaatsen van onze koffers zijn we het dorp in gelopen om het te bezichtigen, binnen 30 minuten waren we terug: er was geen fuck te doen daar.

We zijn maar naar onze slaapkamer gegaan die voorzien was van een airconditioning, Sateliet TV met 6 Thaise zenders, WC en Douche (zover het een douche genoemd mag worden). De douche was direct zonder afscheiding naast het toilet, dus wilde je je met water besproeien moest je dat goed plannen aangezien de kleine ruimte volledig nat was.

We hebben wat Thaise TV gekeken en wat spelletjes gespeeld.
Gelukkig komt er aan zo'n dag ook een einde.