Udo Thani - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Udo Thani - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Udo Thani

Door: Nico & Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

15 April 2008 | Thailand, Bangkok

Ja onze gids had er zin in. 7 Uur vertrek uit het hotel. We hebben namelijk een lange dag voor de boeg. Dus wekkertje ging dit keer om 05.15 uur en 6 uur zitten we te ontbijten.
Vandaag hebben we eindbestemming Udon Thani.

De eerste stop was bij Ban Dan Kwian waar potten worden gemaakt en gebakken. Maar niet vandaag: Songkran en er wordt 5 dagen niet gewerkt. Dus door naar de volgende stop van het programma: Baan Phrasat.
Dit is een plek waar archeologen 1 van de oudste prehistorische vondsten in Thailand hebben gevonden, iets van 3000 voor Chr.

Iets voor het middag uur bezochten we Phrasat Hin Phimai. Dit zijn Khmerruines uit de 12e eeuw. Phimai schijnt vroeger verbonden geweest te zijn met de Angkor Wat (Cambodja). en inderdaad leek het veel op Angkor Wat alleen iets kleiner. Maar de hitte was net zo heftig als toen we in Angkor Wat waren (6 jaar gelden), je smelt bijna weg. Zal tegen de 40 graden geweest zijn vandaag.
Vanuit dit complex hebben we ook nog de Bo Tree bezocht, een religieuze boom door Boeddhitsen geeerd. Het is een soort van ficus maar dan gigantisch groot. de takken vormen een dak. Apart en mooi.

Hierna op weg naar Udon Thani. Om een uurtje of 1 een stop gemaakt voor de lunch. Dus Surport vraagt " wat willen jullie eten?".
Nou eigenlijk niets maar willen wel fruit papaya, mango, pinapple. Helaas dat hadden ze niet wel appels en watermeloen. Nou apples hebben we in Nl en watermeloen vinden we niet lekker..hahaha Maar goed hij stond erop dat we iets moesten eten, dus zijn we voor de nasi gegaan.
En Mahena is geen Mahena als ze er geen garnalen bijneemt. Was een smakelijke lunch.

Daarna werd de tocht naar Udon Thani hervat. Uurtje of drie in het hotel aangekomen( http://www.banchianghotel.com ). Ach de schat van een gids, belde op naar
onze kamer: Ik heb mango's gehaald die kom ik even langs brengen. Hij had tijdens de lunch inderdaad iets gezegd over mango's. Lief he?
Nico wilde nog naar het zwembad dus op naar het zwembad, alleen many many kinderen. Werd zwemles gegeven aan de kids.

in de avond opzoek naar een restarant, maar weinig kunnen vinden (wel een rat en kakkerlak, had daar geen trek in), dan maar wat eten in het hotel, 2 drankjes 2 voorgerechten, nasi net garnalen + filet Mignon voor 560 bath euh zo 12 eurie. Avondje Mc Donalds is duurder :P

• 15 April 2008 - 18:23

Dennis:

haha nu aktie he bij Mc Donalds 2 bigmac voor 5 euro lol

nou veel plezier he

• 16 April 2008 - 08:39

Tiessens@bart.nl:

Hoi Maheen en Nico,
    Leuk hoor dat wij je zo kunnen volgen. Zo hebben we ook contact met onze mondhygieniste die op de fiets een wereldreis maakt. Ze is in Afrika begonnen en fietsen al twee jaar. Nu zitten ze in India en daar zijn ze hardstikke ziek geworden. Hetzelfde wat wij op Bali hebben gehad. Dus kijk goed uit wat en waar je eet. Wat het is zonde als je nog op tour bent en je kan niet meer verder. Nou lieve mensen, geniet volop en als ik weer wat te melden heb dan zal ik jullie weer berichten. Het is zeker erg warm. Doe voorzichtig en tot een volgende keer. Mooie foto's, dus maak nog meer. Veel liefs Norma en Frits.

• 17 April 2008 - 18:55

Maria:

Hoi Mahena en Nico,
    Over eten gesproken hebben we gisteravond lekker Indisch gegeten aan de Westerkade, gezellig met Norma en Frits. Ik ga jullie liever niet vertellen wat ik vanavond heb gegeten want dan worden jullie zeker jaloers.
    Wat leuk dat jullie aan mijn verjaardag hebben gedacht! Bedankt.
    Genieten van jullie heerlijke vakantie!
    Hartelijke groet,
    Maria

• 17 April 2008 - 18:59

Pa:

Bedankt voor je aparte bericht. Je ziet dat het mij nu is gelukt. Leuk dat jullie het goed naar de zin hebben.
    Hier in het Hollandse gaat ook alles z'n gangetje. Af en toe golven en wat klussen.
    De foto's zijn wel mooi maar het is niet helemaal mijn smaak. Ik duik liever de westerse cultuur in.
    Nog heel veel vakantieplezier

• 18 April 2008 - 09:24

Sophie:

Potdikke, 40 graden!! Dat is het hier in NL ook hoor... vier dagen bij elkaar opgeteld weliswaar.. maar toch... schitterende foto's vooral die laatste twee.. leuke klimpaal voor de katten....
    kan smorgens helaas de dag niet beginnen met jullie schitterende verhalen... waarschijnlijk geblokkeerd... grrrrrr.... gister brandje in treintje richting dh op stationnetje.... bussie naar delluf ... treintje naar sdam... reed alleen nog niet... zes uur thuis... dus nieuw record voor deze weeek!..... en dat mis je allemaal ... zonde he....
    12 euries... sjonge .... had toen ik naar Utreg moes broodje met kleine koffie en koek bij kiosk... 7,40 euries.... niet te geloven ... veel plezier en blijf schrijven!!!!