Korat, day in the jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Korat, day in the jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Korat, day in the jungle

Door: Nico & Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

14 April 2008 | Thailand, Bangkok

Wekker ging om 6 uur af. Gedoucht, aangekleed, koffer en
spullen gepakt. 7 uur aan het ontbijt.
Denk je dat je de enige gek bent die zo vroeg gaat eten...Nou dus niet. Mega giga druk, enorme " file" aan het buffet. Koffie en thee wat normaal gesproken voor je ingeschonken wordt, kon je dit keer lekker zelf doen.
Hierna de spullen uit de kamer gehaald en gaan uitchecken om om 8 uur beneden te zijn om opgehaald te worden voor
de I-saan tour (noordoost Thailand). Onze gids en tevens chauffeur was perfect op tijd en dus kon de tour van start.

Gelukkig onze gids meneer Surport genaamd spreekt goed Engels en dat is zeer prettig. Wat ook een fijne bijkomstigheid is: het is een prive tour. GEWELDIG!
Bangkok verlaten op een maandagochtend is normaal gesproken hel, maar nu het Songkran is was het muisstil. Een soort Vanilla Sky scene in New York maar dan in Bangkok.
Dus op naar Korat.

Na iets meer dan 2 uur gereden te hebben kwamen we aan in het Nationale Park Khao Yai. De 1 na grootste park in Thailand. Met wilde beesten zoals beren. tijgers, herten, olifanten, cobra's, enz. enz.
Watervallen zijn er ook, maar ja zitten in het hete seizoen dus veel watervallen liggen droog en degene die nog wel water hebben, kan je bijna geen waterval
noemen (zie foto).

Uurtje of 1 uur zijn we gaan lunchen, alleen hadden we niet zoveel trek en hebben ons laten verwennen door mango's en een ananas. ZALIG was dat. Mr.
Surport genoot van zijn rijst met garnalen, groenten.
Na de lunch gingen we een bos (oerwoud)wandeling maken...maar eerst de nodige maatregelen: speciale hoge sokken en dan aan de bovenkant je benen lekker
afknellen met het touwtje, dan je schoenen lekker strak aantrekken en dan een een spray over je schoenen en enkels. En waarom: BLOODSUCKERS!!!

Dus wij het oerwoud in. Surport probeerde een pad te nemen met
zo weinig mogelijk schreeuwende Chinezen en Thaien. De beesten die er dan uberhaupt zijn die zijn dan wel weer weg.
Weinig beesten gezien wel veel beesten gehoord zoals een gibbon. Wel een eekhoorn, herten en Makaken gezien en een soort van katachtig beest
die hoog in de boom zat. En natuurlijk zagen we bloedzuigers en nog veel van die krengen ook. Nico had er 1 op zijn schoen en Surport ook. Na deze mooie wandeling terug naar de bus om daarna nog wat stops te doen in het park voor mooie uitzichten.

Tijdens de rit naar Korat heel veel met mensen en kinderen afgeladen pickups en een hele grote container of potten met water om zoveel mogelijk mensen nat te maken. Ook langs de weg groepjes in de aanslag met emmers water om langzaam rijdende pickups, motorfietsen of tuk tuks nat te maken. Erg leuk om te zien, met name de gedrevenheid van de mensen om elkaar zo nat mogelijk te krijgen
Eind van de middag kwamen we aan in Korat in het hotel. ( http://www.rachaphruk.com )

O,ja voor degene die het interessant vindt: we leven in Thailand in de toekomst het is hier namelijk het jaar 2551. Kan jullie vertellen:
niet zoveel Star Wars en Buck Rogers effecten.... Wel veel Kakkerlakken die onder je schoenen wegschieten als je op straat loopt.

• 18 April 2008 - 06:57

Ronald:

Hey Nico wat heb je in godsnaam voor sokken aan

• 19 April 2008 - 02:45

Nico:

hahaha Ronald, je raakte niet opgewonden?
    Wat tegen het kruipende ongedierte in de bush bush zoals bloedzuigers ;)

• 07 Maart 2009 - 21:23

Wil:

Yo Nico-tje (en Bep natuurlijk ook),

Maandagmiddag na een terugreis van 3 ½ dag weer terug in Nederland. Mazzel gehad in New York doordat het net begon te sneeuwen al daar ( maar 1 ½ uur vertraging).
    En dinsdag weer vrolijk (?) begonnen en net jullie weblog bekeken. Ziet er weer leuk uit en geeft een goed beeld van jullie reis. Ook wij moeten toch ook echt eens die kant op. Maar er moet wat te wensen blijven, toch?

Veel plezier, maar dat gaat gezien jullie programma wel weer lukken.

Staat je trouwens schattig die witte sokkies, hoewel voor de best geklede man van ........ had ik wat kleurrijkers verwacht

Groetuh,

Wil