Mandalay-Monywa - Reisverslag uit Monywa, Myanmar van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Mandalay-Monywa - Reisverslag uit Monywa, Myanmar van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Mandalay-Monywa

Door: Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

15 April 2011 | Myanmar, Monywa

Om 8:00 uur waren we uitgecheckt en was het even puzzelen om onze bagage in de kofferbak te krijgen. Maar uiteindelijk toch weer gelukt en vertrokken we richting Monywa. Een rit van circa 3 uur en 150 kilometer van Mandalay.

Het leek onze gids een leuk idee om ons een beetje van het waterfestival mee te geven, dus reden we langs de gracht van paleis. Maar al gauw stonden we helemaal shocking klem tussen feestvierende lui op pick-ups. Er zat geen beweging in. Dus maar uitgestapt en een stukje gelopen richting een podium waar een bekende Birmese band op zou treden. Al gauw werden ook wij deels nat gegooid. Na de drukte en feestgedruis aanschouwd te hebben, stelde de gids voor dat we in de lobby van een hotel in de buurt zouden wachten. Hij zou in de tussentijd naar de auto en chauffeur gaan. Afijn dat was iets na negen uur. Twee en een half uur later vonden wij het wel heel erg lang duren, zonder ook maar iets te hebben vernomen. We hebben maar het reisbureau gebeld en aangegeven dat we al 2,5 uur zaten te wachten op de gids. Ze zouden de gids gaan bellen. Een kleine 20 minuten later arriveerde uiteindelijk de chauffeur en gids. Misschien was het achteraf toch niet zo'n goed idee om ons iets van het waterfestival te laten zien.......

Met flink de vaart erin vertrokken we richting Monywa. De wegen vielen gelukkig mee (dit in tegenstelling tot de wegen in de omgeving van Pindaya, Kalaw en Inle lake) dus kon er ook wat harder gereden worden.

Rond half drie kwamen we aan in Monywa, waar we met een boot de rivier over gingen en overstapten op een pick-up. Dit was wel een hobbelige rit van 45 minuten en met verfrissing vanaf de weg ( we werden aardig nat gegooid). 45 Minuten later kwamen we aan bij Po Win Taung. Een gebied met ruim 900 grotten met muurschilderingen en boeddhabeelden en met vieze makaken.

Hier een aantal van die grotten bekeken en toen weer terug gegaan richting de auto. Onderweg terug ook weer een aantal brommer incidenten mogen zien en ervaren. Na alweer een "waterfestival file" kwamen we aan in ons hotel. Na een flinke muggenstroperij op de kamer konden we rustig op bed liggen.

Na een kleine maaltijd hebben we de dag afgesloten.