Van Lovina naar Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Van Lovina naar Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Van Lovina naar Kuta

Door: Mahena & Nico

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

14 Maart 2009 | Indonesië, Kuta

Gisteren hadden we met onze chauffeur afgesproken , die de rit gaat rijden naar Kuta, om om 10 uur te vertrekken van het hotel. Dus geen wekker, gewoon lekker uit jezelf wakker worden. Rond kwart voor zeven waren we wakker en hebben lekker alles op ons gemak gedaan. Rond een uur of half negen gaan ontbijten, ontbijtbuffet was er niet (i.v.m. te weinig gasten) dus mochten we à la carte ontbijten.

Precies om tien uur hebben we uitgecheckt en begonnen we aan onze laatste etappe in Indonesië. Inmiddels hebben we van Jakarta naar Ketapang (waar de veerboot vertrekt naar Bali) 2780 kilometer gereden, inclusief Lovina en Kuta hebeben we toch bijna 3000 kilometer over land erop zitten.
De chauffeur was allervriendelijkste, we moesten maar zeggen als we nog iets wilden zien of wilden stoppen om foto's te maken. We waren net Lovina uit toen Nico een plein zag met een paar mooie standbeelden in het plaatsje Singaraja (voormalige koloniale hoofdstad van Bali). Na een korte stop voor de foto's vervolgenden we onze rit. Na een dik uur bereikten we, met de nodige makakenkolonies weer langs en op de weg, het Bratanmeer met de tempel Pura Ulun Danu. Iets van 6-7 jaar geleden waren we hier ook geweest en hadden we mooie foto's ervan genomen. Het leek ons wel leuk om nogmaals dit tempelcomplex te bezoeken. Raar een deel konden we ons niet meer herinneren, wat later ook wel klopte. De chauffeur gaf aan dat een deel nieuw gebouwd is. Maar de tempel in het water die was nog hetzelfde;). Nu foto's gemaakt met stralend mooi weer, met strak blauwe lucht.
Hierna reden we weer verder om vrij snel nog even te stoppen voor weer foto's te maken van schitterend uitzicht op de bergen met sawa's en met op de achtergrond de vulkanen Agung en Batur. Tegen een uurtje of twaalf vroeg de chauffeur of we behoefte hadden aan een lunch, nee dat hadden we niet (hadden net een ontbijt op). Nog een laatste stop voor wat sawa foto's en toen in één stuk door naar Kuta Tuban.

Tussen half één en één uur kwamen we aan in ons hotel in Tuban (naast Kuta). Bij het inchecken kregen we te horen dat onze kamerupgrade helaas niet kon omdat ze volgeboekt waren, dus had het hotel ons maar een bungalow toegewezen.... Nou dat is helemaal niet zo erg: een hele grote kamer met 2 tweepersonsbedden, een zithoekje een hele grote badkamer. Wat ook aangenaam is dat we de Nederlandse satelliet zender BVN hebben, het eerste Nederlandse nieuws na 2 weken.

Na ons geïnstalleerd te hebben op onze kamer, zijn we eerst eventjes naar het strand gelopen voordat we aan het zwembad gingen liggen. Aan het zwembad een verlate lunch genomen en om een uurtje of half zes zijn we naar Kuta gelopen. De hele straat die loopt naar Kuta Square is bezet met hotels, restaurants, massagesalons en winkeltjes en nog meer winketjes en wat kleinere shoppingmalls. Bij een shoppingmall heeft Nico eindelijk weer een echt lekker koffie gedronken bij Starbucks. Toen we weer terug geliepen richting hotel hebben we opj Kuta Beach nog eventjes genoten van een mooie zonsondergang. Daar we geen echte trek hadden in avondeeten hebben we bij een bakkerij allemaal lekkere cakejes en wat drinken bij een minisuper gehaald. Nico koos uiteindelijk toch voor een massage en Mahena ging shoppend terug naar het hotel.

• 15 Maart 2009 - 14:26

Susan:

ik snap iets niet. Nu heb je een strand in de buurt en dan ga je toch bij het zwembad liggen. Waarom??? Er is toch niets lekkers dan op het zand te liggen en een beetje naar de zee te staren ipv naar andere mensen. By the way de foto's zijn weer eens geweldig

• 15 Maart 2009 - 14:45

Elly:

Ahhhh en die chauffeur had zelf juist zin in een lunch, hihihihi

Hele mooie foto's hoor, en de verhalen zijn heel leuk om te lezen.

Nou hier wil het komende dagen Lente gaan worden maar eind van de week wordt het weer -2 , geffers :(

Doeiiiii en dikke knufsssssssss

• 16 Maart 2009 - 12:02

Frits En Nora:

Hallo Bangkokkers,
    Goed aangekomen ? Hopelijk wel. Wij zijn onze laptop an het uitproberen. Volgens ons lukt het goed,. De techiek staat vor niets,Langs deze weg willen wij jullie nogmaals bedanken voor de heerlijke lunch en de gezellige ochtend middag.
    Wij hebben in de middagnog veel gedaan. Jouw sigaretten zal ik goed bewaren en niet aan een balinees voor veel verkopen. Nou luitjes bak ze lekker bruin en zie de reisverhalen wel op de .....top. Groetjes en tot in Negiri Blanda.

• 16 Maart 2009 - 21:42

Maria:

Lieve reizigers,

Met jullie prachtige foto's en de gedetailleerde verhalen is het jullie weer gelukt de thuisblijvers jaloers te maken.
    Als jullie Frits en Nora tegenkomen mogen jullie Frits ook namens Wim en mij feliciteren met zijn verjaardag.
    Geniet!

Groet en liefs,