Bangkok - Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Bangkok - Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Bangkok - Colombo

Door: Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

18 Maart 2012 | Sri Lanka, Colombo

17 maart 2012
Na het ontbijt hebben we onze baggage ingepakt en checkte we netjes iets voor 12:00 uur uit. Hierna lekker aan het zwembad gezeten en wat afkoeling gezocht in het zwembad. Uitkijken geblazen, voor je het weet word je levend verbrand. Rond 3 uur de koffers bij de receptie opgepikt en een taxi richting het vliegveld genomen. Gelukkig waren er nog niet veel passagiers aanwezig, dus waren we vrij snel ingecheckt. Nico zijn horloge had wat schade opgeleverd wat een mooie reden was om een nieuwe taxfree te kopen, hetgeen ook vrij snel lukte. Met de kans om 18 dagen lang curry en rijst te gaan eten, besloten we een broodje bij Subways en een burger bij Burger King te gaan halen. Dit alvast voor het avondeten (lunch hadden we overgeslagen). En toen maar wachten tot er geboard ging worden. Nadat het vliegtuig geland was, een stoot aan ellendige Chinezen uitgespuugd had en na een snelle clean-up kon er geboard worden. Een vliegtuig vol met Sri Lankanen en te veel Chinezen. Een ding hebben ze gemeen: ze zijn ongeduldig en luisteren niet. Vliegtuig heeft net zijn banden op het asfalt gezet en klik klik klik de gordels gaan los. Vliegtuig staat een fractie van een seconde net stil en we staan en masse op om z.s.m. naar de uitgang te hollen. Rare mensen.
Na onze stempel in het paspoort, stonden onze koffers al op de band gereed. Na onze gids/chauffeur te hebben gevonden, eerst wat SL rupees gepind en twee simkaartjes met interenet gekocht. Hierna werden we naar het hotel in Colombo gebracht: het Galle Face Hotel. Daar kregen we een verschrikkelijk grote mooie kamer. De kamer had dan ook twee erg grote airco's nodig om verkoeling te brengen. Het hotel dateert uit 1894 en was in zijn glorietijd een van de beste hotels van Zuidoost-Azie (nog steeds niet slecht hoor) en was destijds het hart van het societyleven van Colombo. Omdat het hotel een groot feest had en we een reis o.b.v. half pensioen hebben, mochten we roomservice bestellen (het was inmiddels 23:00 uur 's avonds). Echt trek in avondeten na onze fastfood overdaad hadden we niet, maar wat vers fruit leek ons wel wat. Dus Mahena bij de receptie nagevraagd of dit mogelijk was en dat kon inclusief wat mineraalwater. Hierna gingen onze oogluiken toch wel dicht.

Zondag 18 maart 2012
Na ontbijt weinig gedaan. Een beetje geluierd en later in de middag een stukje gewandeld.
's Avonds verrast door een aangenaam buffet in het hotel, zonder curry!