Back In bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu Back In bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mahena & Nico - WaarBenJij.nu

Back In bangkok

Door: Nico & Mahena

Blijf op de hoogte en volg Mahena & Nico

16 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

14 maart 2012

Rond 13:15 landden we op Bangkok International Airport. Omdat we in de business class vlogen, ontvingen we van EVA premium kaarten waarmee we via de premium /aircraft crew immigratie loketten sneller onze visa-aanvraag behandeld werd.

Binnen een half uur na landing stonden we op de 4e etage (etage waar de vertrekhallen zich bevinden) om een taxi te nemen naar ons hotel in Bangkok. Hier een taxi nemen heeft het voordeel dat je vaak niet hoeft te onderhandelen voor vaste prijzen of voor het gebruik van de meter (chauffeur is al blij dat het een betaalde terugreis heeft). Na 30 a 45 minuten kwamen we aan bij het Eastin Makassan hotel.

Na een vlotte check-in, lekker bijgekomen in de kamer. Zoals op de website zo is het hotel dus ook: niets te klagen. Ruime, nette en schone kamer.

's Avonds ons te goed gedaan aan loempia's met pruimensaus en Phad bai kraprao (pittig gekruid gehakt) en zoet zure garnalen met witte rijst.

15 maart 2012
Aangenaam lang uitgeslapen en pas om 10:00 AM gaan ontbijten. Hierna zijn we naar het zwembad gegaan op de 10e etage. Na 3 uurtjes aan en in het zwembad zijn we de airco in de kamer gaan opzoeken. Na wat M$ patches op de thuis servers geinstalleerd te hebben nog even jetlag slaapje gehouden. Hier werden we 's avonds voor gestraft.... ' s Avonds weer in het hotel gegeten (Spring rolls, Gebakken zalm & Gegrilde Tiger Prawns).

16 maart 2012
's Morgens iets minder lang uitgeslapen, iets na 9 uur gaan ontbijten. Teruggekomen op de kamer getracht de mailserver thuis te repareren (kregen geen verbinding meer). Nadat de bron van het probleem was gevonden, het proces gestart om dat te repareren. Rond 13:00 uur naar buiten en lopend naar het winkelcentrum om te kijken naar nieuwe trolleys. Voordat we bij de grote warenhuizen kwamen, zagen we een stalletje met meerdere koffers en reistassen. Na kort onderhandelen, beide een nieuwe trolley die we wilden hebben. Met de trolleys teruggelopen naar het hotel, het was bloedverziekend heet in de zon! Teruggekomen in het hotel de status bekeken van de thuis server, dat verliep voorspoedig, zo voorspoedig dat het de moeite was om daarop te wachten. Na 20 minuten werkte de mailserver weer en gingen we weer de stad in. Gelukkig was er meer schaduw, we besloten weer te gaan lopen ipv een airco gekoelde taxi te nemen. In het centrum onze standaard ronde gedaan en dit afgesloten in het Paragon (heel veel eet mogelijkheden daar) waar we wat hebben gegeten . En heel sportief hebben we de terugtocht ook lopend afgelegd.